Nauka przez zabawę

włącz .

3logo

W Gminnym Centrum Informacji przy Stowarzyszeniu „Dorośli-Dzieciom” w Sępólnie Krajeńskim 29 stycznia 2018 r. odbyły się zajęcia dla uczniów z Zespołu Szkół nr 2 pn. „Nauka przez zabawę”.

W pierwszej części zajęć została omówiona prezentacja multimedialna, podczas której uczniowie dowiedzieli się, dlaczego nauka jest ważna w życiu człowieka, szczególnie dla jego rozwoju i poszerzania horyzontów oraz jakie metody warto stosować, by była ona skuteczna. Omówione zostały wybrane sposoby efektywnego uczenia się i zapamiętywania. Przedstawiono najbardziej popularne techniki, które miały zainspirować uczniów do samodzielnych poszukiwań najbardziej odpowiednich dla nich sposobów nauki, np. mnemonicznych.

W części praktycznej zajęć przeprowadzono mini trening pamięci i koncentracji oraz ćwiczenia na kreatywność, z wykorzystaniem gier komputerowych, których głównym celem była nauka przez zabawę.

Zadanie finansowane z budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie.

 

View the embedded image gallery online at:
http://gcisepolno.pl/index.php?limitstart=8#sigFreeId8a6c0660c1

Kurs komputerowy dla dorosłych

włącz .

3logo

Gminne Centrum Informacji przy Stowarzyszeniu „Dorośli-Dzieciom” w Sępólnie Krajeńskim zaprasza na cykl zajęć komputerowych.

Pierwsze spotkanie odbędzie się 7 lutego 2018 r. o godz. 11:00 w Gminnym Centrum Informacji (budynek Centrum Aktywności Społecznej w Sępólnie Krajeńskim, ul. Jeziorna 6). Podczas szkolenia komputerowego uczestnicy poznają m.in. możliwości usług Google np. Wyszukiwarkę, Gmail, Mapy, Earth, Tłumacz oraz Dysk. Na zajęcia można zapisać się w siedzibie GCI lub telefonicznie 52 388 25 97 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 18.00. Kurs jest bezpłatny.

 Zadanie jest finansowane ze środków Gminy Sępólno Krajeńskie.

Serdecznie zapraszamy!

KompGCI

Warsztaty dla młodzieży gimnazjalnej „Świadomymi krokami do sukcesu”

włącz .

wiadomymi-krokami-do-sukcesu-363x180  gmina-sd-d

 

W dniach 19, 21 i 22 grudnia koordynator Gminnego Centrum Informacji przy Stowarzyszeniu „Dorośli-Dzieciom” w Sępólnie Krajeńskim przygotował warsztaty dla gimnazjalistów z Zespołu Szkół nr 3 w Sępólnie Krajeńskim.

Uczniowie klas drugich i trzecich wzięli udział w zajęciach, których celem była refleksja nad indywidualnymi predyspozycjami z różnych obszarów w kontekście najlepszego dla nich środowiska pracy. Już za moment młodzież stanie w obliczu podjęcia decyzji o wyborze szkoły średniej, warto więc wyposażyć się w wiedzę z zakresu charakterystyki poszczególnych środowisk pracy i sprawdzić, czy odpowiadają one naturalnym cechom temperamentu danej osoby.

Podczas zajęć opieraliśmy się na teorii amerykańskiego badacza Johna Hollanda, na podstawie której opracowano narzędzia służące do diagnozy preferencji zawodowych. Holland szczególny nacisk położył na współzależność między osobowością człowieka a środowiskiem, w którym on pracuje. Uważał, że kluczem do sukcesu zawodowego jest  jak najlepsze dopasowanie osoby do miejsca wykonywania zawodu. Przyjął założenie, że każdy poszukuje profesji i środowiska pracy, który odpowiada jego osobowości. Wyróżnił więc sześć typów środowiska pracy i sześć typów osobowości. 

Mamy nadzieję, że wiedza przekazana w trakcie spotkania poświęconemu orientacji zawodowej okaże się dla uczniów przydatna, a zdobyte wskazówki przyczynią się do podjęcia najkorzystniejszej dla nich decyzji.

Zadanie jest finansowane ze środków Gminy Sępólno Krajeńskie.

„Zaprezentuj się” – warsztaty z zakresu efektywnej autoprezentacji

włącz .

3logo

Autoprezentacja, czyli zachowania, wypowiedzi i sygnały niewerbalne poprzez które jednostka kształtuje wyobrażenia innych o sobie samej i kontroluje wrażenie, jakie wywiera na innych, to bardzo ważny aspekt budowania pozytywnego wizerunku. Aby autoprezentacja była spójna i przekonująca, powinna być zgodna z przyjętym przez jednostkę systemem wartości i refleksyjna.

W Gminnym Centrum Informacji przy Stowarzyszeniu „Dorośli-Dzieciom” w Sępólnie Krajeńskim 13 grudnia br. odbyły się warsztaty poświęcone zasadom efektywnej autoprezentacji, w których uczestniczyła młodzież licealna.

Podczas zajęć skupiliśmy się na dwóch płaszczyznach autoprezentacji – komunikacji werbalnej, której środkiem jest język mówiony i komunikacji niewerbalnej. Komunikacji werbalnej najczęściej towarzyszy komunikacja niewerbalna – wiele sygnałów niewerbalnych odbieramy poza naszą świadomością. Są jednak one przez nas rejestrowane i reagujemy na nie. Mowa ciała obejmuje m.in. takie komunikaty niewerbalne, jak gesty i ruchy ciała, mimikę, przestrzeń interpersonalną, postawę ciała. Na sztukę autoprezentacji składa się kilka ważnych elementów, nad którymi warto pracować np. pewność siebie, asertywność, umiejętności skutecznej komunikacji, sztuka przemawiania. W kontaktach międzyludzkich komunikacja niewerbalna pełni bardzo ważną rolę – wspiera przekazy słowne, wyraża postawy i emocje, definiuje relacje i kształtuje wrażenie.

Zadanie jest finansowane ze środków Gminy Sępólno Krajeńskie.

View the embedded image gallery online at:
http://gcisepolno.pl/index.php?limitstart=8#sigFreeIda147859f37
 

 

Mighty Free Joomla Templates by MightyJoomla

Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej na temat plików cookie oraz jak je usunąć, zobacz naszą politykę cookies..

Akceptuję pliki cookies na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information