Bezpieczny internauta

włącz .

3logo

Z Internetu korzystamy codziennie, jednak czyha w nim na nas wiele zagrożeń. Jakie to zagrożenia, jak się przed nimi chronić i na co uważać? O tym dowiedzieli się uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Sępólnie Krajeńskim w trakcie zajęć zorganizowanych przez Gminne Centrum Informacji przy Stowarzyszeniu „Dorośli-Dzieciom”.

Zabezpieczenie swojego komputera, routera, aktualizowanie systemu operacyjnego i aplikacji, korzystanie z programu antywirusowego, bezpiecznej przeglądarki internetowej i używanie silnych haseł to tylko podstawowe zagadnienia, które zwiększają bezpieczeństwo w trakcie surfowania po Internecie. Chronią one przed różnymi typami wirusów i włamaniami do naszego komputera.

Przestępcy działający w sieci stosują jednak podstępne metody wyłudzania danych – tzw. phishing. Czasami nie pomogą nawet najlepsze zabezpieczenia, tylko nasza ostrożność może uchronić nas przed utratą loginów, haseł, dostępu do konta, a nawet tożsamości.

Publikując treści w mediach społecznościowych, również musimy być bardzo ostrożni. Nierozważne jest zdradzanie w Internecie zbyt wielu informacji o sobie. Warto chronić swoją prywatność. Nawet z pozoru mało wartościowe dla nas dane mogą być cenne dla przestępców. W Internecie nie jesteśmy sami – powinniśmy stosować się do zasad netykiety, czyli internetowego savoir-vivre’u.

Na koniec, uczestnicy zajęć mogli sprawdzić swoją wiedzę o bezpieczeństwie w Internecie, rozwiązując interaktywny quiz. Zadanie finansowane jest ze środków Gminy Sępólno Krajeńskie.

 

Inspirujący świat sępoleńskich legend

włącz .

GminaPITStow

W Punkcie Informacji Turystycznej przy Stowarzyszeniu „Dorośli-Dzieciom" 28.03.2018 r. odbyły się zajęcia dla uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Sępólnie Krajeńskim.

W trakcie spotkania młodzież poznała legendę „O złym hetmanie i zatopionym zamku" autorstwa Mariusza Niemyckiego. Przed wiekami na Krajnie w dolinie rzeki Sępolenka powstała osada Sępólno, której pierwszym właścicielem był Hektor Ostroróg z Pakości. Szlachcic ten w XIV w. ufundował kościół murowany zamek, który został uszkodzony w czasie walk z Krzyżakami. Przetrwał do II połowy XVII w., ponieważ część wzgórza, na którym stał, osunęła się do jeziora. Wydarzenie to stało się osnową legendy o księżnej Dobrochnie i Gromisławie Jadozębnym, złym hetmanie, który pragnął przejąć zamek księżnej Sampoleńskiej.

Podczas plastycznej części zajęć uczniowie malowali wybraną scenę opowieści, która podobała się im najbardziej. Następnie w sali komputerowej za pomocą internetowego programu układali puzzle, przedstawiające opowiedzianą legendę. Zadanie jest finansowane ze środków Gminy Sępólno Krajeńskie.

Nauka przez zabawę

włącz .

3logo

W Gminnym Centrum Informacji przy Stowarzyszeniu „Dorośli-Dzieciom” w Sępólnie Krajeńskim 29 stycznia 2018 r. odbyły się zajęcia dla uczniów z Zespołu Szkół nr 2 pn. „Nauka przez zabawę”.

W pierwszej części zajęć została omówiona prezentacja multimedialna, podczas której uczniowie dowiedzieli się, dlaczego nauka jest ważna w życiu człowieka, szczególnie dla jego rozwoju i poszerzania horyzontów oraz jakie metody warto stosować, by była ona skuteczna. Omówione zostały wybrane sposoby efektywnego uczenia się i zapamiętywania. Przedstawiono najbardziej popularne techniki, które miały zainspirować uczniów do samodzielnych poszukiwań najbardziej odpowiednich dla nich sposobów nauki, np. mnemonicznych.

W części praktycznej zajęć przeprowadzono mini trening pamięci i koncentracji oraz ćwiczenia na kreatywność, z wykorzystaniem gier komputerowych, których głównym celem była nauka przez zabawę.

Zadanie finansowane z budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie.

 

Mighty Free Joomla Templates by MightyJoomla

Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej na temat plików cookie oraz jak je usunąć, zobacz naszą politykę cookies..

Akceptuję pliki cookies na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information